V díle podcastu věnovaném Baťově vodní cestě, proplujeme 60 km po řece Moravě, ale i uměle vykopaném úzkém a rovném kanálu. Vojtěch Bártek z obecně prospěšné společnosti Baťův kanál přibližuje vznik vodní cesty sloužící původně pro průmyslové, ale i zemědělské účely. Jeho vyprávění nás zavádí do míst někdejšího centrálního přístaviště, které se nacházelo proti proudu řeky Dřevnice, několik set metrů od soutoku této říčky a řeky Moravy. Právě odtud se vydávaly dlouhé úzké čluny po vodní cestě pro uhlí zvané lignit potřebné v továrnách k Výklopníku na Hodonínsku.
Dozvíte se, co Baťovu kanálu způsobila druhá světová válka, kdy se s plavbami pro lignit skončilo a také, co dalšího se po této vodní cestě dováželo. Výtečné je, že Baťův kanál je opět v provozu, v dnešní době ovšem jen pro účely turistické. Můžete se po něm plavit v hausbótu, obytném člunu, výletní loďce, ale i v kajaku či na kánoi.
Turistický portál Východní Morava je oficiálním průvodcem po atraktivitách Zlínského kraje, které se skrývají v regionech Kroměřížsko, Valašsko, Slovácko a Zlínsko a Luhačovicko
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o. p. s.
J. A. Bati 5520, 761 90 Zlín
info(@)vychodni-morava.cz
Chcete také prezentovat vaši nabídku na www.vychodni-morava.cz